A játék egy 20 körgyűrűből álló játéktáblán zajlik. Minden gyűrű kétszer annyi mezőre van felosztva mint amennyi az előző gyűrűn volt, (a legbelsőből kezd a játékos ott 6 mező van.) és így haladva kifele nő a mezők száma egy körgyűrűn. (a körgyűrűk jelképezik a szinteket. Pl.: lárvaszint, puhányszint, stb.) Ajátékosok célja, hogy eljussanak legszélső körgyűrű (20.szint) "Felszín" címzetű mezőjére. Egy gyűrűn egy hatoldalú kockával kell haladni. (a játékosok felváltva lépnek.) Minden megtett mező ad egy pontot (nevezzük TVP-nek.) Minden gyűrűn található egy "Ősök Csarnoka" nevezetű mező ahova belépve egy szinttel feljebb lehet menni. (aza haladni kifele a felszín fele.) Azonban úgy lehetséges csak továbbjutni ha az adott játékos összegyűjtött bizonyos pontszámot. (Pl.: 1. szintről eljutni a 2. szintre 50 pont) Ezt ugye úgy teszi a játékos, hogy körbe körbe járkál a kockadobásokkal a körgyűrűn.
A játékos egy galetkit alakít akinek rendes játék szerinti karakterlapja van és kezdetben is úgy alkothatja meg karakterét ahogyan tett azt a normál levelezős játékban. Na de már most ez így nem hangzik túl izgalmasnak ezért most jön a játék legjobb része! A körgyűrűk mezőin vannak különbőző jelölések. (az általam kitalált rendszer alapján a következők: kaland-esemény-portyázás-vadászat-épület-Ősök Csarnoka és az utoldő körön: a Felszín.) Amikor a karakter ilyen mezőre valami történik. Ez a történés a következő képpen zajlik. A játék kellékei közé fog tartozni néhány kártyacsomag. (összesen ugyanannyi fajta amennyi mező típus volt. Pl.: kaland kártyák, galetki kártyák, esemény kártyák, szörnykártyák,stb.) Amikor egy játékos egy mezőre lép húznia kell egy lapot a megadott kártyacsomagból (természetesen ezek arccal lefele vannak.) és aszerint kell cselekednie ahogyan a kártya diktálja. (Pl.: kaland kártyán: tégy álcázás próbát 8-as küszöbre. jutalom: 10+D6 pont.) Ekkor a karakter megteszi a próbát és ha sikeres léphet 10+D6 mezőt (azaz kap ugyanennyi pontot.) Vagy másik példa: galetki kártya: rajta vannak a harci értékei és képzettségei (persze csak néhány ami az adott galetkire a legjellemzőbb.) és ezek után a minden kör elején beállítható viselkedés alapján vagy párbajoznak vagy szakértelempróbát tesznek vagy átokszórnak, stb.) és ezért cserébe ugyancsak lélekenrgiát, pontot (tehát mozgást.) lehet kapni. Ezek pontos kidolgozása már elkezdődőtt, de a játék menet a lényeg egyenlőre. És így minden fajta mezőtípusra vannak szabályok, hogy mit hogyan lehet tenni. Ha két játékos egy mezőre lép (galetki találkozik galetkival.) akkor eldöntik (kockadobás után.) kinek az akarata érvényesüljön és legyenek történések. (Pl.: harc vagy szakértelem próba.) A játék másik érdekessége, hogy eseménylapok befolyásolják a játék egész kimenetelét.(Pl.: földrengés: minden játékos veszít D10 pontot.(tehát visszáb kell lépnie 10 mezőt is egyben.) vagy: lopás: veszítesz 50 aranyat.) A játék tartozékai közé fog tartozni a tárgy kártyák, a varázslat kártyák még amik csak jelzés értéküek de csatolhatóak bármihez majd. (Pl.: kalandkártya: tégy IQ próbát 10-es küszöbre. Jutalom: húzz egy varázskártyát. A felhúzott varázslatot ha megfelelsz az intelligencia követelményeknek- megtanultad. (azaz használhatja a játékos.) Aztán a játék során olykor ha két játékos egy mezőre lép akkor egymással harcolhatnak vagy szakértelempróbát vívhatnak, átokszórhatnak, stb. (ezek leírását külön fejezetben találod.)
Alapjában erről szól a játék de persze müködés közben sokkal jobb és izgalmasabb, ezt ti is tapasztalni fogjátok. Amennyiben tetszik az alapötlet ugorj a következő fejezetre ahol megtudhatod a további részleteket
|