Minden játékos egy-egy galetkit személyesít meg. A galetkik az emberekhez nagyon hasonló, de azoknál fejlettebb, intelligensebb lények. A játék kezdetén átszállítanak a Rúvel Hegy legalsó szintjére, ahol a fiatal galetkik tanulásukat, az életre való felkészülésüket megkezdik, itt lépsz be Te is a játékba. A galetkik a következő jellemzőkkel rendelkeznek:
Végtagok
Egy kezdő galetkinek - a szokásos alapvető szerveken felül - egy feje, két mancsa, karma vagy csápja, és két lába van. A későbbiekben lesz lehetőséged újabb végtagok növesztésére. A karokkal és csápokkal (később pedig a farkaddal, fogaddal és egyebekkel) támadhatsz harcban. Kezdetben ezek a végtagok picik és gyengék, semmi tapasztalatod nincs abban, hogyan harcolj velük. A későbbiekben a karmaidat, fogaidat stb. növelheted, valamint az ezekkel való harci jártasságodat.
Méret
Kezdetben egy nagyon apró galetki, egy "lárva" vagy, de ahogy fejlődsz, egyre nagyobb leszel. A lárvák a várost alkotó hegyek legtövében, a lárvaszinten élnek, hihetetlen nyomorúságban. Ahogy egyre növekszel, egyre feljebb költözhetsz, egyre nagyobb és nagyobb barlangba. Valahol a hegyek csúcsán élő, félisten hatalmú galetkik irányítják ujjmozdulataikkal az alant élő ezrek életét, és közben sportból avatárokra vadásznak, de te egyelőre nemigen reménykedhetsz abban, hogy akár csak megpillantsd valamelyiküket a közeli jövőben. A méreted igen fontos: először is ez határozza meg, hogy mennyi sebzést vagy képes kibírni, mennyi az életpontod. A barlangod nyílásán nálad sokkal nagyobb galetkik nem tudnak behatolni, így nem valószínű, hogy gyakran kell megküzdened nálad erősebb galetkikkel.
Tulajdonságok
Galetkid bizonyos alaptulajdonságokkal bír, amelyek idővel fejlődhetnek. Ezek:
- Erő. Minél erősebb vagy, annál nagyobb sebzést vagy képes okozni a végtagjaiddal. Ezenkívül szükséges bizonyos erőpróbáknál is (pl. egy szikla elmozdítása).
- Intelligencia. Az intelligencia a varázslatok megtanulásához és bizonyos varázslatokkal szembeni ellenálláshoz szükséges.
- Ügyesség. Az ügyességed leginkább harcban számít, ez a tulajdonságod határozza meg, hogy mennyire vagy képes a támadásokat elkerülni.
- Egészség. Ha gyógyítod magad, az egészségedtől függ, hogy mennyi életpontot nyersz vissza. Ezenkívül bizonyos támadási formákkal szemben az egészséged határozza meg, hogy mennyire vagy ellenálló.
- Mágia. Elsősorban a mágia képességed határozza meg, hogy mennyi varázspontot kapsz egy körben. Ezenkívül bizonyos varázslatok esetén a mágiádtól függ, hogy képes vagy-e megmenekülni.
- Gyorsaság. Sokszor az életed fog azon múlni, hogy te ütsz először harcban, vagy az ellenfeled. A gyorsaság a harcban való kezdeményezés sorrendjét határozza meg, és azt, hogy hányszor támadhatsz lőfegyverrel.
3.4. Harci szakértelmek
A harci szakértelmek fontosak, hogy meg tudd védeni magadat, ha megtámadnak. A játék kezdetén kiválaszthatsz két harci szakértelmet, amelyekkel a karaktered indul, de később újabbakat is elsajátíthatsz. Harci szakértelmek közé tartozik pl. a tűzlehelet, vagy a bőrödön növesztett tüskék. Minél magasabb szinten ismersz egy szakértelmet, annál hatékonyabb. A harci szakértelmek részletes listáját ld. az A függelékben.
3.5. Egyéb szakértelmek
Ide tartozik minden békebeli tudás, a zárak nyitásától a gyógyfüvek ismeretén kívül egészen a zenélésig. Az egyéb szakértelmekre leggyakrabban különböző küldetések végrehajtása közben lesz szükség, amikor ún. szakértelem próbát kell tenned. Pl. ha fel akarsz mászni egy meredek sziklafalon, mászás próbára kerül sor. Minél nehezebb egy feladat, annál magasabb szakértelem kell a teljesítéséhez. A játék kezdetén két egyéb szakértelemmel indulsz, de később a többit is megtanulhatod. Az egyéb szakértelmek teljes listáját ld. az A függelékben.
Tárgyak
Bár a legtöbb galetki nem használ fegyvereket, azért egy mágikus amulett vagy páncél jól jöhet. A játék során talált gyógyfüvekből varázsitalt főzhetsz, és persze rengeteg kincset találhatsz, amelyekért varázslatokat, képességeket és számos más dolgot vásárolhatsz.
Támadás és védekezés
Minél nagyobb a támadásod, annál nagyobb az esélye, hogy közelharcban eltalálod az ellenfeledet. Minél nagyobb a védekezésed, annál kisebb az esélye, hogy ellenfeled eltalál téged. Mindkettőt általában tárgyakkal és varázslatokkal lehet növelni, ill. az ellenfélét csökkenteni.
Karaktered szintje
Karaktered kezdetben a város legalsó szintjén, az 1. szinten (lárvaszint) lakik. Ahogy egyre erősebb leszel, egyre feljebb költözhetsz - az árnyakban suttogott történetek szerint még ötven szinttel feljebb is laknak galetkik.
Hírnév
Galetkid különleges tetteivel hírnévre tehet szert. Ilyen lehet egy küldetés vagy egy klánfeladat teljesítése vagy győzelem egy másik galetki felett. Bizonyos dolgok (pl. menekülés harcból vagy vereség) csökkenthetik is a hírnevet. A hírnévnek a karaktered fejlődése szempontjából semmilyen jelentősége nincs, viszont egy szint leghíresebb galetkijeinek tetteiről a többi, ugyanazon szinten lakó is tudomást szerez!
Képességpont
A képességpontok a játék során szerzett tudásodat, tapasztalatodat jelentik. A képességpontok felhasználásával növelheted tulajdonságaidat, képességeidet, varázslataid szintjét. Te döntöd el, hogy mire költesz képességpontot, és mire nem. Ha akarod, az erődet fejleszted, ha akarod, az intelligenciádat. Megtanulhatsz nagyon jól mászni, vagy megnövesztheted hatalmasra a karmaidat. Azonban nem tudsz mindent egyformán növelni, hiszen a képességpontok száma véges. Képességpontot minden fordulódban kapsz, minél magasabb szinten élsz, annál többet. Ezenkívül kaphatsz képességpontot a harcban való győzelemért és küldetések teljesítéséért.
Varázslatok
Kezdetben ugyan még nem, de később megtanulhatsz varázsolni, sőt, a pszi tudományát is elsajátíthatod. Amikor továbbköltözöl a következő szintre, kapsz egy új szabálykönyvet, amelyben részletes leírás lesz a varázslatokról, és a pszíről.
Szolgák
Idővel szolgákat és követőket szerezhetsz, akik veled együtt harcolnak. Ezekről részletesebben a második szabálykönyvben olvashatsz majd. |