A HARC
Harcra kerülhet sor két galetki ill. egy galetki és egy vagy több torzszülött között. A harc első körében mindkét fél távol van egymástól. A harci parancsoktól függően, megindulnak megpróbálnak közelharcot kezdeményezni vagy távolsági támadást használnak. Egy harci kör a következőképpen épül fel:
1. Varázslatok és távolsági támadások használata. Két védekező vagy egy támadó varázslatot használhatsz. A varázslatok és lőfegyverek sorrendjét a gyorsaság dönti el.
2. Mozgás. Azok a lények, akik nincsenek közelharcban egy másikkal, és közelharcot akarnak használni, megindulnak ellenfelük felé. Egy lény egy körben tetszőleges távoli ellenfelet elérhet, és leadhatja közelharc támadását is büntetlenül. A játékban három pozíció létezik: két hátsó és egy középső. Kezdetben minden lény a saját hátsó pozíciójában tartózkodik. Aki távolsági támadást alkalmaz, itt is marad. Aki közelharc támadást akar intézni, megindul az ellenfél hátsó pozíciója felé. Ha a középső pozíción találkozik két lény, akik közül az egyik a másikat támadni akarja, akkor a középső pozíción harcolni kezdenek.
3. Közelharc támadás. A lények leadják egymásra közelharc támadásukat. A támadások sorrendje a gyorsaságtól függ. Ha valaki 0 ÉP-re kerül, annak már nincs lehetősége visszaütni.
A közelharc szabályai
Közelharcban minden végtaggal a sikeres támadás alapesélye 60%, fegyverrel csak 55%. Ezenkívül ha csak egyetlen végtagod van, kapsz +10% módosítót, ha viszont háromnál több van, akkor -5%-kot. A sikeres támadás esélyét az ellenfél ügyessége csökkenti, minden ügyesség pont 2%-al, és növeli a végtaggal való harci jártasságod, ami a harci jártasság minden szintje után 3% (faroknál 4%). Ezenkívül az is számít, hogy az ellenfeled milyen végtagokkal rendelkezik. A hosszú karmok felszakítják a csápokat, a csápok körbetekerik a nagy mancsokat, a nagy mancsok félresöprik a törékeny karmokat. Ha csáppal támadsz, az ellenfél minden karma után -5% támadást kapsz, és minden mancsa után +5% támadást. Hasonlóképpen, karomtámadás esetén -5% minden mancs után, +5% minden csáp után. Végül mancstámadásnál -5% minden csáp után és +5% minden karom után. Egyéb végtagokra (fog, farok, láb) nincs módosító. A sikeres találat esélyét tovább csökkentheti az ellenfél védettsége, ez kezdetben 0%, és az esetleges viselt páncél növelheti. A siker esélye sosem csökken 5% alá.
Ha egy végtaggal a támadás sikeres volt, végtag méret * D3 (fogaknál * D4) sebzést okozol. A sebzést minden 3 erőpontod növeli eggyel, és az ellenfél vastag bőr képzettségének minden szintje csökkenti eggyel. Minden végtaghoz egy speciális támadást rendelhetsz (pl. kontaktméreg), amelyet akkor adsz le, ha az adott végtaggal sikeresen eltaláltad az ellenfeledet.
Ha egy harci kör kezdetén a két harcoló távol van egymástól, bármelyikük használhat távolsági támadást. Ha egyikük megpróbált közel kerülni, és ebben nem akadályozták meg, akkor közel kerülnek egymáshoz, és ő abban a körben leadhatja már közelharc támadását. Távolsági támadásnak számítanak bizonyos varázslatok, a lő- és dobófegyverek, bizonyos speciális képességek.
|